Stopień naukowy doktora

Stopień naukowy doktora

Wymagania dotyczące postępowania o nadanie stopnia naukowego doktora

Postępowania o nadanie stopnia doktora wg Ustawy 2.0 w UM w Lublinie
 
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2024 r. poz. 1571, 1871, 1897.)

 

Rada Szkoły Doktorskiej wyznacza promotora lub promotorów niezależnie od trybu postępowania.
Do wszczęcia postępowania o nadanie stopnia doktora niezbędne jest posiadanie:

  • tytułu magistra lub tytułu równorzędnego
  • 8 poziomu Polskiej Ramy Kwalifikacji (PRK) - zaświadczenie ze Szkoły Doktorskiej
  • znajomości języka angielskiego na poziomie co najmniej B2
  • 1 publikacji jako pierwszy autor w czasopiśmie z listy ministerstwa z IF>0 lub 2 publikacji jako drugi lub trzeci autor w czasopiśmie z listy ministerstwa z IF>0
  • gotowej rozprawy doktorskiej.

W doktoracie eksternistycznym do zdobycia zaświadczenia 8 PRK ze Szkoły Doktorskiej UM niezbędne jest:
- zdanie egzaminu z przedmiotu „Metodologia badań naukowych”

  • zdanie egzaminu z przedmiotu „Etyka badań naukowych i prawo własności intelektualnej”
  • udział w co najmniej jednej konferencji krajowej lub międzynarodowej
  • udział w szkoleniu z zakresu tematyki pracy doktorskiej w kraju lub zagranicą
  • zaliczenie w formie e-learningu przedmiotu „Informacja naukowa”
  • zaliczenie co najmniej jednego fakultetu przewidzianego w programie kształcenia w Szkole Doktorskiej z Bloku C.

 

 

Dokumenty niezbędne do wszczęcia postępowania niezależnie od trybu doktoratu:

  • wniosek o wszczęcie wraz z oświadczeniem nt. wcześniejszego ewentualnego ubiegania się o nadanie stopnia
  • rozprawa doktorska - 3 kopie dla recenzentów
  • streszczenie w języku angielskim, a do rozprawy przygotowanej w języku angielskim należy dołączyć również streszczenie w    języku polskim
  • pozytywna opinia promotora lub promotorów
  • raport weryfikujący samodzielność wykonania pracy wraz z oświadczeniami
  • oświadczenia dotyczące prac wieloautorskich
  • analiza bibliometryczna dorobku naukowego kandydata potwierdzająca spełnienie wymagań odnośnie publikacji
  • zaświadczenie ze Szkoły Doktorskiej o 8 poziomie PRK.
  • zaświadczenie o powołaniu promotora przez Radę Naukową Szkoły Doktorskiej UM
  • dyplom ukończenia studiów
  • kwestionariusz
  • w trybie eksternistycznym podpisanie umowy o płatność i wniesienie opłaty
  • zaświadczenie z Biblioteki Głównej UM o złożeniu rozprawy doktorskiej

 Rada ds. Stopni Naukowych. powołuje recenzentów oraz  komisję doktorską w składzie:
- co najmniej 5 pracowników Uczelni posiadających stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora w danej dyscyplinie, w tym co najmniej 1 członek Rady Naukowej właściwej dyscypliny, który pełni funkcję Przewodniczącego Komisji.

Komisja doktorska podejmuje uchwałę o dopuszczeniu rozprawy doktorskiej do publicznej obrony oraz wyznacza termin publicznej obrony.
Po publicznej obronie i przekazaniu dokumentacji przez komisję doktorską, Rada ds. Stopni Naukowych na posiedzeniu nadaje stopień doktora lub odmawia nadania stopnia doktora

 

Dokumenty wymagane po obronie doktoratu
W celu przygotowania dyplomu do Działu Nauki (ul. Chodźki 19, II p., pok. 209) należy dostarczyć niżej wymieniony dokument:

Dane do dyplomu

oraz zaktualizować dane w serwisie Ludzie Nauki